Na začiatku 50. rokov minulého storočia sa automobilový priemysel rýchlo vyvíjal. Po druhej svetovej vojne sa zvýšila potreba komfortnejších a ľahšie ovládateľných vozidiel. Tradičné mechanické systémy riadenia vyžadovali od vodičov značnú fyzickú námahu, najmä pri manévrovaní a parkovaní. Autá na začiatku ich vývoja bolo ťažké riadiť a preraďovať súčasne. Ak ste chceli odbočiť doľava, museli ste fyzicky otočiť koleso úplne doľava. A keď auto stálo, otáčanie volantu bolo herkulovskou úlohou, ktorá si vyžadovala použitie nadmernej sily.

Chrysler, známy svojimi inováciami a technickými riešeniami, sa rozhodol riešiť tento problém. Výsledkom bol systém posilňovača riadenia, ktorý bol prvýkrát predstavený na modeli Chrysler Imperial v roku 1951. Tento systém, nazývaný „Hydraguide“, využíval hydraulickú technológiu na zníženie sily potrebnej na otočenie volantu.

Hydraguide pracoval na princípe hydraulického čerpadla, ktoré bolo poháňané motorom vozidla. Keď vodič otočil volantom, čerpadlo dodalo tlakový olej do riadiaceho mechanizmu, čím sa výrazne znížila fyzická námaha potrebná na otočenie kolies. Tento systém bol obzvlášť účinný pri nízkych rýchlostiach, napríklad pri parkovaní, kde bola predtým námaha najväčšia.

Za vynálezom posilňovača riadenia stojí konkrétna osoba, a to Francis W. Davis. Davis bol inžinier, ktorý pracoval pre spoločnosť Bendix Corporation. V 20. rokoch minulého storočia začal pracovať na myšlienke, ako uľahčiť ovládanie vozidiel. Jeho práca vyústila do vývoja prvého funkčného prototypu hydraulického posilňovača riadenia.

Davis začal pracovať na projekte hydraulického posilňovača riadenia v roku 1925. Jeho cieľom bolo vytvoriť systém, ktorý by znížil fyzickú námahu potrebnú na riadenie vozidla, najmä pri nízkych rýchlostiach a pri parkovaní. Davisov systém využíval hydraulický tlak na asistenciu pri otáčaní volantu, čím sa znížila námaha potrebná na ovládanie kolies. V rokoch 1931 až 1943 získal Davis päť patentov, každý na určitú súčasť, ktorá sa stala súčasťou jeho systému posilňovača riadenia.

Aj keď Davisov prototyp bol funkčný a mal veľký potenciál, technológia nebola ihneď komerčne využitá. Trvalo niekoľko desaťročí, kým sa jeho vynález stal súčasťou sériovej výroby. V 50. rokoch minulého storočia Chrysler prebral Davisovu technológiu a adaptoval ju do svojho modelu Chrysler Imperial v roku 1951. Tento krok bol významným míľnikom v histórii automobilizmu, pretože posilňovač riadenia sa stal štandardnou výbavou v mnohých moderných vozidlách.

Do roku 1956 malo túto funkciu 25% všetkých áut na cestách v USA, dnes je toto číslo takmer 100%.

Chrysler sa v roku 1951 zapísal do histórie ako priekopník v zavedení posilňovača riadenia, čím zásadne prispel k vývoju automobilovej technológie. Tento krok nielenže zlepšil zážitok z jazdy pre milióny vodičov po celom svete, ale tiež nastavil nové štandardy pre automobilový priemysel, z ktorých čerpáme dodnes. Chrysler týmto krokom ukázal, že inovácia a technický pokrok sú kľúčom k lepšej a bezpečnejšej budúcnosti na cestách.