Prvé pokusy a lekcie z neúspechu
Prvé snahy o vyhrievanie čelného skla prišli už v roku 1974. Ford vtedy vybavil modely Thunderbird a Lincoln Continental Mark IV systémom napájaným samostatným 110V alternátorom. Inžinieri však narazili na viacero problémov. Systém bol nespoľahlivý, zložitý na údržbu a jeho výroba bola ukončená skôr, ako si mohol nájsť svoje miesto na trhu. Ford sa však nevzdal a vrátil sa k návrhovým stolom.
Zrod technológie Quickclear
Začiatkom 80. rokov Ford predstavil úplne nový systém – Quickclear, ktorý posunul hranice toho, čo je možné. Tento systém využíva jemné drôtiky integrované priamo do sklenenej plochy čelného skla. Po zapnutí dokáže odstrániť námrazu a hmlu za menej ako 60 sekúnd, čo bol v tom čase mimoriadny technologický pokrok.
Prvá generácia tejto technológie bola uvedená na trh v roku 1985, kedy sa stala súčasťou modelov Ford Granada, Ford Scorpio, Ford Taurus (európsky trh) a Mercury Sable (americký trh). Quickclear si okamžite získal obľubu medzi vodičmi, ktorí ocenili rýchlu a pohodlnú funkčnosť.
Konkurenčná výhoda a odkaz Fordu
Ford si právom zaslúži uznanie za to, že sa stal lídrom v oblasti vyhrievania čelného skla. Hoci dnes túto technológiu využívajú aj iné značky, Ford si udržal náskok vďaka svojej inovácii. Vyhrievanie čelného skla sa postupne rozšírilo do takmer všetkých automobilových segmentov, vrátane vozidiel so základnou výbavou.
Každodenný komfort pre vodičov
Dnešní vodiči si možno ani neuvedomujú, aká dôležitá je táto technológia, kým sa neocitnú v mrazivom ráne. Vďaka vyhrievanému čelnému sklu od Fordu už netreba škrabka ani horúca voda – stačí stlačiť tlačidlo a v priebehu niekoľkých sekúnd sa môžu vydať na cestu.
Vyhrievanie čelného skla nie je len praktickou pomôckou, ale aj dôkazom, ako technológie môžu zlepšiť každodenný život. Ford Quickclear je toho živým príkladom – inovácie, ktorá vznikla z odvahy skúšať nové veci a poučiť sa z neúspechov.