Vákuový pohon namiesto elektriny

Na rozdiel od moderných elektrických systémov bol tento prvý mechanizmus poháňaný vákuom. Takýto systém bol spoľahlivý, no mal svoje limity, napríklad pri poklese tlaku vo vákuu. Zaujímavosťou je, že tento komfort bol dostupný výlučne v uzavretých verziách vozidiel.

Otvorené strechy a odvážni vodiči

Majitelia verzií s otvorenou strechou ostrekovače nemali. Prečo? Automobilka Triumph možno predpokladala, že vodiči jednoducho vystrčia hlavu von, keď sa čelné sklo zašpiní. Tento koncept dnes pôsobí kuriózne, no v dobe, keď bola aerodynamika áut a ochrana pred poveternostnými podmienkami ešte len v plienkach, to mohlo byť považované za praktické riešenie.

Prínos do automobilovej histórie

Triumph tak začiatkom 30. rokov 20. storočia položil základy pre dnešné technológie, ktoré sú pre nás samozrejmé. Táto novinka bola pre vodičov revolučná, keďže významne zlepšila viditeľnosť a bezpečnosť jazdy za nepriaznivého počasia.

Aj keď sa dnes môže zdať, že automobilové vychytávky 30. rokov boli primitívne, práve takéto inovácie pripravili pôdu pre moderné riešenia. Triumph Gloria a Vitesse tak vstúpili do dejín nielen ako štýlové vozidlá, ale aj ako priekopníci v zlepšení bezpečnosti na cestách.